امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان نوعی درمان و روشی برای سفید کردن و زیبا کردن دهان و دندان است که توسط دندانپزشک انجام می شود. لبخند زیبا اغلب اولین چیزی است که در مورد کسی متوجه می شویم. دندان های زیبا، دندان های صاف و سفید برای ظاهری جذاب و ایده آل برای هر شخصی تلقی می شود. چه از نظر زیبایی و از نظر سلامت، دندان های سالم و زیبا برای هر فردی ضروری است می دهد وقتی با لبخند خود احساس خوبی داشته باشید، با اعتماد به نفس بیشتری پا به دنیا می گذارید که واکنش های مثبت را به خود جلب می کند.

سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان چیست؟

ماندگاری بلچینگ دندان

سفید کردن دندان که تحت عنوان بلیچینگ نیز شناخته می شود، فرآیندی است که برای درخشان کردن دندان های طبیعی خود بدون ایجاد هیچ گونه عارضه ای استفاده می شود. هیچ برش یا اچ کردن مینای دندان شما وجود نخواهد داشت. چای، قهوه، استفاده از تنباکو و پیری طبیعی دندان‌ها را به مرور زمان تیره‌تر یا لکه‌دار می‌کند. یک روشن کننده حرفه ای با کمک اکسیژن فعال انجام می شود که رنگدانه های رنگی موجود در دندان را از بین می برد. پس از سفید کردن لثه ها با یک ترکیب لاستیکی مخصوص پوشانده می شود تا از آنها در برابر مواد سفید کننده محافظت شود. بلیچینگ دندان در خانه و مطب دندان پزشک صورت می گیرد که البته لازم به ذکر است که غلظت کار دکتر در مطب بالاتر بوده و در خانه تحت وسیله ای به نام تری بلیچییگ که دکتر قالبی برای دندان به فرد تحویز کرده که شرب باید داخل این قالب ماده بلیچینگ را ریخته و در دندان خود قرار دهد. در مطب بعد از سه یا چهار جلسه کار بر روی دندان ها یک هفته بعد نتیجه ی شگفت انگیز را رویت می کنید. این روش بیشتر برای دندان هایی که رنک زرد به خود گرفته اند مناسب و کاربردی می باشد.

مزایای بلیچینگ دندان

روش های ذکر شده یکی از بی خطر ترین و مناسب ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها می باشد که بسیار ساده و راحت می باشد

معایب بلیچینگ دندان

از عیب های این روش برای سفید کردن دندان ها، میزان ماندگاری بلیچینگ و سفید ماندن آن می باشد که بستگی به نوع رژیم غذایی اعم از مصرف دخانیات، نوشابه های گاز دار و یا مواد های غذایی هستند که از رنگ های خوراکی هستند و در سفید کردن دندان نمی توان به طور کامل دقیق از نتیجه سخن گفت زیرا عواملی همچون سن، میزان لکه های دندان و وراثت در نتیجه آن متغیر است و برخی افراد نیز در برابر این عمل حساسیت نشان می دهند که البته جای نگرانی نیست و برطرف می شود.

قیمت بلچینگ دندان 1400

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان به چه صورت می باشد

  1. در ابتدا باید پس از بلیچینگ فرد لثه ها را با آب گرم شسته و ماساژ دهد و از غذاهایی که حاوی رنگدانه های غذایی پرهیز کنید و اگر این مواد غذایی با دندان ها برخورد داشت به فوریت شستشو دهید
  2. از خمیر دندان های ضد حساسیت استفاده کنید
  3. رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان
  4. غذاهای سرد و اسیدی را محدود کنید
  5. از نوشیدن نوشابه های گاز دار، نوشابه و چایی ها پر رنگ بپرهیزید
  6. از استعمال دخانیات و الکل جلوگیری کنید.
  7. دندان هایتان را دوبار در روز مسواک بزنید
  8. بعد از یک هفته بلیچینگ دندان هایتان را به دکتر دندان پزشک نشان دهید

کامپوزیت دندان

هزینه بلیچینگ دندان

قیمت بلیچینگ دندان 1400 ها وابسته به تعداد جلسات، نوع مواد مصرفی متفاوت می باشد که برای هر فک مبلغی حدود 500 هزار تومن می باشد البته لازم به ذکر است که از طریق 

تماس باما از قیمت بروز و دقیق توسط خانم دکتر مریم محمدی دندان پزشک زیبایی و ترمیمی مطلع شوید.

کدام روش سفید کردن دندان ها بهتر است؟

مقالات بر این باورهستند که بهترین نتایج وقتی ایجاد می شود که هر دو روش با هم انجام شود یعنی بلیچینگ با office bleaching شروع می شود و بعد به بیمار home bleaching داده می شود. در مقایسه ی این دو روش نتیجه گیری در بلیچینگ در مطب سریع تر است و برای کسانی که فرصت کافی برای استفاده از بلیچینگ در منزل ندارند پیشنهاد می شود اما ماندگاری در نوع بلیچینگ در منزل بیشتر است.

با بلیچینگ دندان ها چقدر سفیدتر می شود؟

این سوالی است که هیچ کس نمی تواند به آن پاسخ قطعی بدهد. ممکن است از یک درجه تا چند درجه بسته به نوع بدرنگی  و جنس دندان ها متغیر باشد.

بعد از بلیچینگ دندان ها تا چه میزان سفید می مانند؟

سفید ماندن دندان پس از بلیچینگ به نوع رژیم غذایی، بهداشت دهان، نوع تغذیه‌ای که فرد پس از انجام بلیچینگ دارد و میزان رنگدانه‌های موجود در نوشیدنی‌ها و غذاها بستگی دارد.
لازم به ذکر است که بلیچینگ برای دائمی ماندن باید هر چند مدت یکبار طبق نظر پزشک  تکرار شود تا سفیدی ماندگاری به دندانهایتان ببخشد.

تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان 

بلیچینگ دندان یک روشی ساده برای سفید کردن دندان است که از مواد سفید کننده مانند کاربامید پراکساید و هیدروژن پراکساید استفاده می کند و به این صورت عمل می کند که لکه های روی دندان را به قسمتهای کوچکتر تقسیم و سپس پراکنده می کند در نتیجه رنگ دندان‌ها روشن‌تر می‌شود.

درلمینت دندان قالبی سرامیکی که ضخامتی حدود 6 میلیمتر دارد متناسب با قالب دندان ساخته شده و بر روی دندان قرار داده می‌شود.لمینت دندان ضخامتهای متنوعی دارد که می تواند کمتر از 6 میلیمتر و یا بیشتر باشد.در لیمنیت هدف اصلی پوشاندن عیبهای دندانی مانند تغییر رنگ دندان، شکستن دندان و فاصله‌ی بین دندانی است.در حالیکه در بلیچینگ هدف فقط سفید کردن دندان می‌باشد.

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان 

بلیچینگ تنها به افرادی که فقط می‌خواهند رنگ دندان خود را سفید کنند و نیازی به تغییر در فرم، اندازه و شکل دندان خود ندارند و یا دندانهایی مرتب و با سایز مناسب ندارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ولی در روش سفید کردن دندان با کامپوزیت علاوه بر تغییر رنگ دندانها، فرم، اندازه و ظاهر دندانها تغییر می‌کند.

 در روش کامپوزیت ونیر، بر روی دندان هیچگونه تراشی داده نمی‌شود و کامپوزیت بر روی دندان بدون تراش قرار می گیرد.

قبل از بلیچینگ چه کارهایی باید انجام دهیم؟

قبل از اینکه برای بلیچینگ اقدام کنیم ابتدا باید دندان های پوسیده را ترمیم کنیم سپس در صورت نیاز جرمگیری دندان ها را انجام دهیم تا نتیجه‌ی بهتری از بلیچنگ بگیریم.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه